ریتاررگتینگ یا هدف گیری مجدد به گونه ای از بازاریابی گفته میشود که در آن،
شما کاربرانی که در گذشته از وبسایت شما بازدید کردهاند را با انواع تبلیغات آنلاین
در سراسر صفحات وب هدفگیری میکنید.
طبق آمار در اکثر وبسایتها تنها ۱ تا ۲ درصد از کاربران در اولین بازدید از وبسایت خرید کرده یا در وبسایت ثبتنام میکنند.
ریتارگتینگ ابزاریست که به شرکتها و وبسایتها کمک کرده تا به ۹۸ درصد باقی مانده از کاربران
که در همان بازدید اول خرید یا ثبتنامی انجام ندادهاند دست یابند.
تعریف ریتارگتینگ با یک مثال ساده
برای مثال کاربری برای اولین بار وارد وبسایت و یا صفحه شما میشود و قصد خرید از فروشگاه اینترنتی شما را دارد.
محصولات را می بیند، دکمه ارسال به سبد خرید را هم می زند ولی خرید را انجام نمی دهد و سایت را ترک میکند.
این اتفاق معمولاً برای بار اول اتفاق طبیعی است؛ چون کاربران وقتی برای اولین بار وارد سایت میشوند
کمی سخت اعتماد میکنند تا خرید کنند.
شما خیلی تلاش و تمرکز داشته اید و زمان گذشته اید که ورودی به وبسایت تان داشته باشید ؛
و انتظار داریم که کاربران خرید انجام دهند و این اتفاق نمیافتد.
سؤال اینجاست که چطور میشود این موارد را برگرداند؟ من چطور میتوانم همان زمان را گذاشته
و user قبلی را پیدا کنم و دوباره برگردانم ؟
در اینجا مفهومی به نام ریتارگتینگ مطرح می شود که میتوانید با آن روش کاربران قبلی سایت را دوباره بازگردانید
تفاوت هدف گیری مجدد با سایر تبلیغات بنری آنلاین چیست؟
در ریتارگتینگ شما تنها کاربرانی را هدف گیری میکنید که در گذشته از وبسایت شما بازدید کرده و آشنایی اولیه با برند شما را کسب کرده اند.
در ریتارگتینگ شما میتوانید انتخاب کنید که تنها کاربرانی که به بخش خاصی از سایت شما رفته
یا به طور کلی از وبسایت شما بازدید کردهاند هدف گیری مجدد شوند،
در هر صورت به شما ضمانت داده میشود که شما تنها بابت کاربرانی پول میپردازید
که قبلا از وبسایت شما بازدید کردهاند.
در تبلیغات آنلاین معمولی و رایج شما باید تبلیغات خود را برای هدف گیری افرادی که
در سطح اولیه قیف خرید شما قرار میگیرند انجام دهید،
زیرا در این نوع از تبلیغات، تبلیغ شما به تمامی افرادی که حتی وبسایت شما را ندیدهاند نمایش داده میشود.
در این نوع تبلیغات شما باید به معرفی شرکت خود، جلب اعتماد،
به طور موثری برندینگ و کارهایی از این دست بپردازید.